Szerzők
›› Alexandra ›› Anikó ›› Doro ›› Enikő ›› Eszter ›› Kriszta ›› Florci ›› Giasway ›› iku map ›› Julia ›› Laszlo Orsolya ›› Laura ›› mesemasa ›› roomann ›› tamajko

Morzsák

"Shioyama Kishin buddhist szerzetes fiaként született, és a hagyomány szerint édesapja nyomdokait kellett volna követnie, szerzetesi pálya várt rá édesapja templomában. Tesvére vette át a helyét, mert Ő a fényképészetet választotta. Aktfotói tették híressé. Azzal vonta magára a figyelmet, hogy egyátalán nem ragszkofott a megszokáshoz, az emberi test, mint mértani formák és alakzatok egysége jelenik meg képein. Az aktfényképezést modellálási feladatként fogta fel, úgy, mint, ahogy azt a szobrászatban is tapasztaljuk, így többek között egészen absztrakt formákat is létrehozott..."



"Philippe Halsman századunk egyik legtalálékonyabb és legeredetibb portréfényképésze. 1959-ben jelent meg sikeres fotósorozata, melynek címe : Ugrások képei . A fotókon hírességek rugaszkodtak el a földtől, és ez a pillanat szolgált a képek alapjául. A sorozatot kitűnő humor hatja át, amely munkásságára egyébként is jellemző volt. A szürrealista elemek megjelenése, Salvador Dalíhoz fűződő barátságának következménye..."



"Franco Fontana képein a táj abszrakt, strukturális elemekre redukálódik. A képek meghatározó eleme a horizont, amely különböző formában jelenik meg. Hol egy mező, esetleg egy utcarészlet, vagy a tengerpart utal a látóhatár szélére. Ezek az elemek választják ketté a látómezőt. A kompozíció szigorúságát, visszafogottságát az intenzív ragyogó színek törik meg, s ez olyan kreatív módszernek bizonyult, amelyet más témák fényképezésekor is alkalmazott..."



Jean Dieuzaide fényképészkarrierje 1944. augusztus 19-én kezdődött, amikor szülővárosa Tolouse felszabadítását örökítette meg. Híres képe 1953-ban készült spanyolországi utazása során, amely a neves szürrealista művészt ábrázolja; címe: Dalí a vízben, Cadaques.



"Herbert Bayer nem csupán a Bauhaus követője volt, szürrealista hatásokat is felfedezhetünk képein, mint például a "Magányos városlakó"című fotómontázsán, amelyen a művész kezét láthatjuk szinte lebegni egy nagyvárosi belső udvar felett, valahol Berlinben, tenyerének közepéből szeme ránk szegeződik. Ezzel a kísérteties képpel a nagyvárosok személytelenségét, elmagányosodását kritizálta a szerző..."

Őket szeretem.

0 Comments:

Post a Comment



Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal