Szerzők
›› Alexandra ›› Anikó ›› Doro ›› Enikő ›› Eszter ›› Kriszta ›› Florci ›› Giasway ›› iku map ›› Julia ›› Laszlo Orsolya ›› Laura ›› mesemasa ›› roomann ›› tamajko

Elemzés


A többiek hozzászólását olvasva, tökéletesen egyetértek abban, hogy ez egy mesterien komponált kép. A fekete-fehér technikának köszönhetően, a kép hihetetlenül kontrasztossá válik. A mintázatok, vektorok, fények, mintha egymás inverzei lennének. Már a kép elrendezése is ezen az ellentétességen alapszik, hiszen a fotó középpontját teljes egészében átszeli egy fa, ezzel is elkülönítve egymástól két oldalt. Így az egyiken a sűrű lombkorona miatt a sötét, míg a másikon a fehér ló, és a kiégett háttér miatt a világos uralkodik. A kontraszthatásokat fokozza a ló sötét szembogara, és a közvetlenül mellette elhelyezkedő hasonló méretű fehér fénynyaláb. A ló fehér alapon, fekete pöttyös mintázata, pedig visszatükröződik a sötét lombkoronán áthatoló fényfoltokban. De a bravúros formai szerkezeten túl, talán van egy még érdekesebb síkja a képnek. Történetesen pedig az, hogy ott van benne az idő. Mikor először megpillantottam a fotó a középkori freskókra emlékeztett, ahol a vektorok vezetik a tekintetet, hogy egy állókép történetet tudjon mesélni. De akár lehetne egy film két egymást követő képkockája is. Pont emiatt tetszett nekem Enikő kommentárja, mert ő is rögtön történetben kezdett gondolkodni. De vajon a lineáris-e a kép időkezelése? Nem lehet, hogy minden konvenciót félre dobva és a körkörösség elvét követve ez a ló, pont annak a hosszú fasornak a végén áll, ami oly sejtelmesen fut a távolba (hiszen erre utalnak a ló mögött összefutó fatörzsek is)? Nem tudom. Mindenester érdekesnek tűnhet, ha egy fotó meg tud jeleníteni több nézőpontot, amire eddig csak a festészet volt képes.

0 Comments:

Post a Comment



Újabb bejegyzés Régebbi bejegyzés Főoldal